Ondernemer van de maand juni: Sandra Bierman van Nailrage
Keep life sexy!
Nagelverzorging heeft met meer te maken dan alleen mooie nagels. Het gaat om je gelukkig voelen, het leven vieren en een sexy look. Dat is wat Sandra, eigenaresse van NailRage, drijft om mensen aan prachtige nagels te helpen. Haar motto is dan ook: Life is fun and flirty. Keep life sexy. “Daarom lopen mijn klanten altijd blijer naar buiten, dan toen ze binnen kwamen”.
Haalt het vak naar beneden
Sandra irriteert zich mateloos aan de ondernemers die alleen maar een nagelstudio runnen om geld te verdienen. Mensen zonder echte passie en liefde voor het vak. Sandra: “Dagelijks kom ik nagelstudio’s tegen die geleid worden door ondernemers die voor een paar honderd euro een diploma hebben gehaald. Direct daarna, zonder de nodige praktijk ervaring, hun studio zijn begonnen met het idee dat ze het vak goed genoeg verstaan om topkwaliteit en service te leveren. Dit haalt het niveau van ons vak behoorlijk naar beneden.”
Kwaliteit, aandacht en plezier
Na tien jaar ervaring weet Sandra dat je het vak niet zomaar even goed doet. “Ik zie dat de kwaliteit vaak dramatisch is”, zegt ze. “De nagels zien er nep uit, ze zijn ongelijk, geen mooie overloop, bollingen, noem maar op.”Liever neemt Sandra de tijd voor haar klanten, maakt plezier met ze en is ze met volle overgave aan het werk. “Dat is noodzakelijk voor een perfect resultaat.”
Bij nagelstudio NailRage doen we geen behandelen aan de lopende band. Wij kiezen voor de verdiende aandacht. Zowel van de behandeling als de klant. We raffelen niets af. Dat levert op de korte termijn minder omzet op, maar “Ik weet dat ik voor de langere termijn een goede relatie met mijn klant heb’, legt Sandra uit. “En veel meer plezier en een beter resultaat van mijn creaties. Dat is wat we als hele branche moeten nastreven.”
Werkgevers, laat je medewerkers vrij
Volgens Sandra moeten nagels, net als kleding, bij je persoonlijke kledingstijl kunnen passen. Ze ziet echter dat in veel bedrijven medewerkers hun nagels niet mogen verzorgen zoals ze dit zelf willen. Sandra: “Ik stoor me aan de, nog steeds, calvinistische houding van sommige werkgevers. Die zouden moeten weten dat een gelukkige en sexy medewerker beter presteert. ”En dat is precies wat er gebeurt als mensen met hun nagels mogen doen wat ze willen, meent Sandra. “Daarom mijn oproep: werkgevers, laat je medewerkers vrij in nagelverzorging!”
Een voorbeeld zijn
Bij nagelstudio NailRage draait het om de mens, kwaliteit, kennis en trends. “Maar boven alles hebben we ontzettend veel lol”, lacht Sandra. “Daarom zijn onze klanten blij, sexy en gezond. Zo willen we een voorbeeld zijn voor onze branche!”
Alles moet kloppen
Wat geldt voor mensen en nagels, geldt ook voor je dienstverlening en communicatie. Het hele pakket moet kloppen. Daarom heb ik ervoor gekozen een frisse, professionele en heldere website te laten maken. En dat is gelukt via Dibbadoo. Kijk maar http://nailrage.nl