‘Je website is het eerste waar nieuwe gasten naartoe gaan. Die moet dus goed en helder zijn.’ Dat stelt Sten Limburg (50), eigenaar van restaurant De Waal in Heerjansdam. Ruim 10 maanden geleden is hij in zee gegaan met Dibbadoo om zijn website te vernieuwen. ‘Ik was op zoek naar eenvoud en dat vond ik bij de jongens van Dibbadoo.’
Je website is het eerste waar nieuwe gasten naartoe gaan. Die moet dus goed en helder zijn
De website van restaurant De Waal straalt volgens Sten helemaal de sfeer van het restaurant uit. Los maar toch strak. Volgens de restauranteigenaar hebben veel horecabedrijven een flitsende website met foto’s en een grote culinaire beleving. ‘Zij doen zich online vaak mooier voor dan ze in werkelijkheid zijn. Dan blijken de borden toch allemaal iets minder mooi opgedekt dan op de foto’s.’ Sten vindt dit helemaal niet nodig. ‘Je website is bedoeld om je menukaart weer te geven en te laten zien wat je nog meer doet. Dat moet mooi, maar kan eenvoudig.’
Sten is jarenlang eigenaar geweest van een bruine kroeg in Barendrecht. In een zaaltje ernaast kreeg hij op een gegeven moment de kans een huiskamerrestaurantje te openen. Het werd een succes en smaakte naar meer. Toen restaurant De Waal in 2006 te koop werd gezet hoefde hij dan ook niet lang na te denken. ‘Het is een prachtige plek met een fantastisch terras aan het water in het dorp waar ik als klein ventje altijd speelde.’
De Waal is een ‘losse en gezellige’ zaak met een hele brede lunch- en dinerkaart. Van verse oesters en kreeft uit het eigen homarium tot spare ribs en saté. Van mooie wildgerechten tot asperges als het seizoen daarvoor is aangebroken. Doordeweeks richt Sten zich vooral op de zakelijke markt vanwege de gunstige ligging langs uitvalswegen en de ruime gratis parkeerplaatsen. In het weekend komt er voornamelijk privé publiek. ‘Dat maakt het heel gemêleerd, net als onze kaart.’
Om klanten te trekken maakte Sten vroeger met name gebruik van advertenties. Maar die tijd is naar eigen zeggen voorbij. ‘Tegenwoordig is je website de manier om je kenbaar te maken. Het is het belangrijkste middel geworden om gasten een eerste indruk te geven’, aldus Sten. Ongeveer een jaar geleden besloot hij daarom dat het tijd werd voor een nieuwe website. Een website die ook mobiel goed werkt. ‘Voordat gasten telefonisch reserveren, zoeken ze je even online op. En dat gaat vaak via hun mobiel. De site moet er dus ook op je mobiel goed uitzien. En daar zorgt Dibbadoo voor.’
Voordat gasten telefonisch reserveren, zoeken ze je even online op. En dat gaat vaak via hun mobiel
De ondernemer is zeer te spreken over de samenwerking met Dibbadoo. ‘Dibbadoo is fris en vernieuwend en houdt het eenvoudig. Zo kunnen mijn vriendin Ilse en ik makkelijk zelf aanpassingen doen op de site. En mocht er een probleem zijn dan lost Dibbadoo het snel op.’ De nieuwe website heeft de business van Sten naar eigen zeggen zeker geholpen. ‘De website maakt het plaatje compleet en het past bij onze gerechten en onze bediening. Fris en strak.’
De website maakt het plaatje compleet en het past bij onze gerechten en onze bediening. Fris en strak.
Heerjansdam
Horeca
B2C