‘De website is de manier om een kijkje te nemen in onze zaak. Wanneer iemand voor de kapsalon staat, is er vaak drempelvrees. Die is er online niet.’ Toen kapper en eigenaar Dennis Tetteroo (43) van Tetteroo Haarmode in Oegstgeest besloot zijn salon op te knappen, kon de website niet achterblijven. Bijna een jaar geleden hoorde hij via reclamespots op SBS6, Net 5 en Veronica van Dibbadoo. Volgens Dennis is het een goede keuze geweest om met ze in zee te gaan. ‘Dibbadoo is goedkoop, direct benaderbaar en ze komen hun beloftes na.’
Dibbadoo is goedkoop, direct benaderbaar en ze komen hun beloftes na
Op de website van Tetteroo Haarmode kunnen (potentiële) klanten via Google Street View letterlijk een kijkje nemen in de kapsalon. Er kan worden ingezoomd en rondgedraaid. Dennis heeft hier bewust voor gekozen. Hij ziet de website als het belangrijkste reclamemiddel. ‘Voordat eventuele klanten bellen om een afspraak te maken, bezoeken ze eerst je website. Deze moet dus goed en duidelijk zijn en de sfeer van de kapsalon proeven.’
Tetteroo Haarmode is een echt familiebedrijf. Opgezet in 1970 door opa en oma Tetteroo, overgenomen door pa en ma in 1976 en voortgezet door zoon Dennis in 2005. De salon is allround en richt zich met 9 medewerkers op het hele gezin. Zo is er een speciale kinderkapsalon in de zaak en zijn er herenkappers die alleen heren knippen in de afgezonderde herenhoek. Dennis zelf, die op zijn zeventiende naar de kappersschool ging, is van alle markten thuis. Hij knipt zowel heren als dames en kinderen.
Tetteroo Haarmode is een echt familiebedrijf. Opgezet in 1970 door opa en oma Tetteroo
De concurrentie in Oegstgeest en het winkelgebied waar Tetteroo Haarmode is gevestigd, is volgens Dennis groot. Hij onderscheidt zich door service te bieden aan het hele gezin, door met topmerken te werken en door zijn heldere website. ‘Je website is je visitekaartje en moet eruit springen.’ Dennis ziet om zich heen vaak genoeg gebeuren dat een website meer beloofd dan de zaak waar kan maken. Niet handig, vindt hij. Zijn eigen zaak omschrijft hij als gezellig en leuk. ‘Net als de website.’
Volgens Dennis is het proces naar een nieuwe website met Dibbadoo vlot verlopen. Hij was eerst een beetje sceptisch dat Dibbadoo de input voor de nieuwe website telefonisch wilde bespreken. Maar achteraf gezien vond hij dit juist efficiënt werken en heeft het veel tijd gescheeld. ‘Dibbadoo heeft het ontwerp gemaakt. De kaft zeg maar. Het boekje invullen doe ik zelf. Het aanpassen van de inhoud en content toevoegen is heel makkelijk. Ik hou de website up to date en dat zal ik in de toekomst blijven doen.’
Dennis stelt dat zijn kapsalon na het in werking stellen van de nieuwe website omhoog is geklommen in Google. ‘Samen met Dibbadoo heb ik de juiste zoekwoorden ingesteld. Ik sta nu als derde in de lijst wanneer iemand zoekt op ‘kapper Oegstgeest’. Dat was vorig jaar wel anders.’ Dennis heeft ook veel baat bij Google Analytics dat hij via Dibbadoo gebruikt. ‘Hiermee kan je precies zien hoeveel bezoek er op je website is geweest.’ Ander belangrijk punt is dat de website ook mobiel goed te gebruiken. Dennis: ‘Dat hoort bij deze tijd en zo blijf je ook hoog in Google staan.’
Oegstgeest
Beauty
B2C